Embraer oraz lessor Regional One ogłosili w Paryżu, że Bridges Air Cargo będzie pierwszym klientem E-Freighter E190F czyli przebudowanego samolotu pasażerskiego na wersję cargo tzw. Passenger To Freighter (P2F). Odrzutowiec ten, pierwszy z dwóch konwersji, ma zadebiutować we flocie Bridges w trzecim kwartale tego roku.
Bridges Air Cargo jest częścią Bridges Worldwide, wiodącego dostawcy rozwiązań dla międzynarodowej społeczności logistycznej, kurierskiej i ekspresowej. Firma współpracuje z wiodącymi globalnymi dostawcami usług logistycznych, w tym FedEx, DHL i UPS, aby sprostać wymaganiom sieciowym wymagającym dużej szybkości i wysokiej wydajności.
- Bridges staje się pierwszym klientem E-Freighter, ponieważ świętujemy 35 lat działalności i ponad miliard kilogramów przewiezionych na rynek ekspresowy. Rozmiar samolotu wypełnia wyjątkową i niedostatecznie obsługiwaną przestrzeń w segmencie cargo. Wzmacnia nasze możliwości operacyjne i otwiera drogę do rozwoju obiecujących nowych tras. Cieszymy się na współpracę z Embraer i Regional One w tym, co uważamy za kluczowy postęp w regionalnym transporcie lotniczym - powiedział Guy Bridges, dyrektor zarządzający Bridges Air Cargo.
Konwersja E-Jet P2F firmy Embraer zapewni wiodące w segmencie osiągi i ekonomikę. E-Jety Freighter będą miały o ponad 50 proc. większą pojemność, trzykrotnie większy zasięg niż duże turbośmigłowe samoloty towarowe i do 30 proc. niższe koszty operacyjne niż odrzutowe samoloty wąskokadłubowe.
- Wspólnie z Embraerem i naszymi cenionymi partnerami wyznaczamy nowy punkt odniesienia dla regionalnego transportu ładunków, przekształcając jeden z najwydajniejszych samolotów regionalnych na świecie w samolot transportowy nowej generacji. Dzisiaj z przyjemnością witamy Bridges Air Cargo jako naszego najnowszego partnera - powiedział prezes Regional One, Hank Gibson.
Pierwsza przebudowa na frachtowce została przeprowadzona w zakładach Embraera w Brazylii i obejmowała m.in. przednie drzwi ładunkowe na pokładzie głównym, system obsługi ładunków, wzmocnienie podłogi, sztywną barierę ładunkową (RCB) - barierę 9G z drzwiami dostępowymi, system wykrywania dymu ładunkowego, w tym gaśnice klasy "E" w górnym przedziale ładunkowym, zmiany w systemie zarządzania powietrzem (chłodzenie, zwiększanie ciśnienia itp.), usunięcie elementów wyposażenia wnętrza oraz przepisy dotyczące transportu materiałów niebezpiecznych.
- Z radością ogłaszamy, że Bridges Air Cargo zostanie pierwszym klientem E190F zaraz po uzyskaniu potrójnej certyfikacji samolotu przez FAA, EASA i ANAC. Nie możemy się doczekać, aby wesprzeć płynne wprowadzenie do eksploatacji pierwszego E-Freightera i życzymy Bridges samych sukcesów - powiedział Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.
E190F będzie mógł przewozić ładunek użyteczny o masie do 10 700 kg (23 600 lb), a E195F do 12 300 kg (27 100 lb). Zasięg każdego z nich wyniesie kolejno 4 259 km (2 300 nm) oraz 3 889 km (2 100 nm). Sumując miejsce pod podłogą i na pokładzie głównym, maksymalna ładowność E190F wynosi 13 500 kg. Do tej pory Embraer zabezpieczył zamówienia na 60 takich maszyn, a amerykański lessor Regional One będzie pierwszym odbiorcą tych samolotów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.